Google Playの「市場ライセンスチェック」がどのように機能しますか? -- google-play-store フィールド と drm フィールド android 関連 問題

How does Google Play's “Market license check” work?


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問題

日本語

約1ヶ月前、私は whaletrail"> whaletrail"> whaletrail"> whaletrail"> whaletrail">クジラ演劇 Google Playでの販売。今日、地下鉄でゲームをプレイしようとしたとき、それはゲームのライセンスを確認し、そうすることができないように頼まれました(地下鉄にインターネット接続がなかったので)、ゲームを閉じます。私が家に着いたとき、私はゲームの権限タブを見てこれを見ました:

市場ライセンスチェック

市場からこのアプリケーションのライセンスがあるかどうかを確認できます

Google Playに組み込まれている機能です。だから私の質問は、この「ライセンスチェック」はどのように機能するのでしょうか。この「機能」携帯電話の家を使用して、この「機能」携帯電話の家を使用しているのは、これらの開発者のアプリを盗んでいますか?

英語

About a month ago I bought a game called Whale Trail during a sale on Google Play. Today, when I tried to play the game on the subway, it asked to verify the game's license, and failing to do so (since there was no internet connection on the subway), shut the game down. When I got home, I took a look at the game's permissions tab and saw this:

Market license check

Can check if you have a license for this application from Market

It seems like this is a feature built into Google Play. So my question is, how does this "license check" work? How often does apps using this "feature" phone home to verify that indeed I'm not a dirty pirate stealing these developer's apps?

     
   
   

回答リスト

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ベストアンサー
 

いつ、およびどのくらいの頻度で、アプリケーションがライセンスを確認したいか、応答を処理する方法を完全に制御し、署名された応答データを検証し、アクセス制御を強化します。

/guide/developer.android.com/guide/market/licensing/overview.html < / a>

それでは、基本的に開発者がそれを望んでいるときはいつでも。アプリケーションが最初に開かれたときの最も一般的な時間が最も一般的な時間を想像します。

あなたのアプリケーションはライセンスサーバーを直接照会しませんが、代わりにリモートIPCを介してGoogle Playクライアントを呼び出してライセンス要求を開始します。ライセンス要求で:

  • あなたのアプリケーションは提供します:そのパッケージ名、後でそれが続く サーバーからの応答を検証し、コールバックを検証するために使用されます。 応答は非同期的に返される可能性があります。

  • Google Playクライアントは、に関する必要な情報を収集します デバイスの主なGoogleアカウントなどのユーザーとデバイス ユーザー名、IMSI、その他の情報。その後、ライセンスを送信します アプリケーションに代わってサーバーへの要求を確認してください。

  • Google Play Serverは、利用可能なすべての情報を使用してリクエストを評価し、ユーザーの身元を十分なレベルの信頼性に設定しようとしています。その後、サーバーはアプリケーションの購入レコードに対してユーザーIDをチェックし、Google PlayクライアントがIPCコールバックを介してアプリケーションに戻るライセンス応答を返します。

SO:

  1. アプリケーションに関する情報、デバイスとユーザーはGoogleのサーバーにオフになります。
  2. Googleは、Google Playのアプリケーションに対して報告したことが知っている人のリストに対してあなたの名前をチェックします。 (それはまた、Google Playからダウンロードしたことを知っているアプリケーションのリストに対してアプリケーションの名前をチェックすることもできます)
  3. あなたがダウンロードしたことがわかっている場合は、Google Playからアプリケーションが表示されていない場合は、ライセンスがあることを返します。そうでなければ、そうでなければアプリを伝えます。
  4. 明らかにこれはすべてオンラインで行われますので、オフラインであればうまくいきません。私が申請書を書いていたら、私はあなたが遊ぶことができないあなたに起こるものの種類を止めるためにライセンスチェックを手に入れるためにオンラインに行く必要があります。オフライン。もちろん誰かがカウンターが保管されているファイルを掘っても、それらがそれを使用するたびに3つの試みを変えることができ、決して支払わなければならないが、それはおそらくほとんどのユーザーの技術的能力を超えていることはありません。

 

You can choose when, and how often, you want your application to check its license and you have full control over how it handles the response, verifies the signed response data, and enforces access controls.

From http://developer.android.com/guide/market/licensing/overview.html

So yes basically whenever the developer wants it to. I'd imagine the most common time to check is when the application is first opened.

Your application does not query the licensing server directly, but instead calls the Google Play client over remote IPC to initiate a license request. In the license request:

  • Your application provides: its package name, a nonce that is later used to validate any response from the server, and a callback over which the response can be returned asynchronously.

  • The Google Play client collects the necessary information about the user and the device, such as the device's primary Google account username, IMSI, and other information. It then sends the license check request to the server on behalf of your application.

  • The Google Play server evaluates the request using all available information, attempting to establish the user's identity to a sufficient level of confidence. The server then checks the user identity against purchase records for your application and returns a license response, which the Google Play client returns to your application over the IPC callback.

So:

  1. The information about the application, the device and the user goes off to Google's servers.
  2. Google then checks your name against the list of people it knows have paid for the application on Google Play. (It could also check the name of the application against a list of applications it knows that you've downloaded from Google Play)
  3. If it can see that you have downloaded (and paid for) the application from Google Play it sends back that you have a license, if not then it tells the app you don't.

Obviously this is all done online so if you're offline then it won't work. If I was writing the application I would have a counter to let the person to use it offline 3 times or so before having to go online to get the license check in order to stop the kind of thing happening to you where you can't play offline. Of course if someone digs into the file where the counter is stored they could change the value back to 3 tries every time they use it and never have to pay but that's probably beyond the technical competence of most users.

 
 
 
 

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