電源を入れる方法、敵がそれらと対話することになっていることなく拾っているときに検出する方法 -- ios フィールド と swift フィールド と sprite-kit フィールド 関連 問題

How to spawn power ups and detect when they are picked up without enemies being to interact with them












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問題

日本語

現在スプライトとSpritekitライブラリを使ってゲームをしています、そして私は電源を入れることを試みています。私は、プレイヤーがパワーアップに触れるかを検出するために物理体体を使用しようとしましたが、それは敵もそれと対話することができるので私のために働いていません。プレーヤーがパワーアップを拾うことができるだけで、パワーアップの上にまっすぐ歩くことができるようにするので、これは問題です。(ゲームは上にあります)私はこれを達成できた方法を疑問に思いました。ありがとうございました。

英語

I am currently making a game with sprite and the spritekit library, and I am trying to add power ups. I have tried to use physics bodies to detect when the player touches the power up, however that has not worked for me as the enemies are also able to interact with it. This is a problem, as I only want the player to be able to pick up the power up and have enemies walk straight over the power ups.(The game is top down) I was wondering how I could achieve this. Thank you.

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ベストアンサー
 

これを達成するためのさまざまな方法がたくさんあります。

衝突スプライトがプレーヤーであることをチェックする電源投入スプライトにいくつかのコードを追加することができます。

敵スプライトには、電源投入スプライトに衝突していない場合は何らかのコードを追加することもできます。

迅速なゲーム開発に関するチュートリアルを調べることをお勧めします。 頑張って!

 

There are a lot of different ways to achieve this.

You could add in some code to the power-up sprite that checks that the colliding sprite is the player.

You could also add in some code to the enemy sprite so that when it collides with the power-up sprite nothing is done.

I'd recommend looking up some tutorials on game development with Swift. Good luck!

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