SteamVR unityでFFMPEGを使用して録音するときのロード画面のフリッカーを作成する -- c# フィールド と unity3d フィールド と ffmpeg フィールド と heatmap フィールド と steamvr フィールド 関連 問題

SteamVR creating loading screen flicker when recording using FFMPEG in unity












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問題

日本語

私のUnity VRゲーム(SteamVR付)に統合されたヒートマッププラグインがあります。プラグインは、ユーザがゲーム内のさまざまな要素で見つけるにつれて、ライブヒートマップを生成するためにアイトラッキング情報を使用します。ヒートマップが生成されると、カメラビュー全体(ユーザー)はヒートマップ情報とオーバーレイされ、FFMPEGを使用してMP4ファイルに書き込まれます。


プロセス全体がうまく機能します。しかし、録音中にユーザーのカメラビューが安定していない場合は迷惑な問題があり、録音が停止したときにのみ点滅して停止します。それは彼のゲームの滑らかな流れを中断します 今のところ、トラブルを引き起こすコードを絞り込み、

<事前> <コード> public void Write(byte[] data) { if (_subprocess == null) return; _stdin.Write(data); _stdin.Flush(); }

私の理解から、コードStdInputはファイルシステムに書き込まれるように呼び出されます。したがって、私は問題がファイルシステムへのアクセスを持っている必要があると推測しなければならないファイルシステムにアクセスしなければならないと、各フレームが更新方法で書き込まれたときにある時間遅延を引き起こさなければならないと推測します。私がここに間違っているなら私を訂正してください。 イメージの説明を入力します。ここで

フレーム全てのフレーム書き込み中に表示されるロード画面は上記のように見えます。それはゲームの滑らかな流れを中断し、そしてユーザが実際の関心のある物体ではなくフリッカに集中するにつれて録画を無駄にする。誰かがここで問題の光を見せているなら、私は本当に感謝しますか?

英語

I have a heatmap plugin integrated in my Unity VR game(with SteamVR). The plugin uses eye tracking information to generate live heatmaps as the user gazes at different elements in the game. As the heatmaps are generated, the whole camera view(user's) is overlayed with heatmaps info and written to a MP4 file using FFMPEG.


The whole process works fine. But I have an annoying problem where during the recording the user's camera view is not stable and keeps flickering and stops only when the recording is stopped. It interrupts the smooth flow of his game For now, I've narrowed down the code which causes the trouble,

        public void Write(byte[] data)     {         if (_subprocess == null) return;          _stdin.Write(data);         _stdin.Flush();     } 

From my understanding, It is in this part of the code stdinput is invoked to write to the file system. So, I surmise that the problem must be with accessing the file system which in turn must have caused some time delay when each frame is written in the update method. Correct me if i am wrong here. enter image description here

The loading screen which appears during every frame write looks something like above. It interrupts the smooth flow of the game and also makes the recording useless as the user keeps focusing on the flicker rather than the actual objects of interest. I would really be grateful if someone shows light on the issue here?

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回答リスト

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ファイルシステムへのアクセスは常に膨大な時間がかかります。別のスレッドまたは coroutine 。

をオフロードしてみてください。
 

Accessing the file system always takes a huge amount of time. Try offloading that work to another thread or a Coroutine.

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